Urho osallistui viikonloppuna oman seuramme virallisiin agilitykisoihin. Tuomarina toimi Minna Jokisaari ja osasllistuimme neljään starttiin. Lauantaina Urho ei ollut ensimmäisellä radalla kuulolla vaan kaasutteli selkeesti kisapaineita pois. Minä tyhmä menin vielä rataan tutustumisen jälkeen muuttamaan suunnitelmaa ja rata meni täysin piloille. Saatiin hylky neljänneltä esteeltä jonka Urho alitti niin, että rima tippui, en nähnyt alitusta edes itse vaan luulin, että rima vain tippui Urhon hypätessä. Loppuratakin oli karmeeta katsottavaa koira ei ollut kuulolla ja minä olin hukassa. Toinen rata lauantaina tuotti hylyn. Rata meni kuitenkin hyvin, mutta minun ohjausvirheestä Urho meni keppien sijasta puomille jotka oliva kutakuinkin aika vierekkäin ja niinpä saimme hylyn.

Sunnuntaina oli sitten parempi meno niin koiralla kuin ohjaajallakin. Urho oli reipas mutta hyvin kuulolla. Minä oli päättänyt pysyä alkuperäisissä suunnitelmissa enkä menisi vaihtelemaan niitä enää rataan tutustumisen jälkeen. Hyppyradalla Urho meni heinosti ja kepitkin onnistui mahtavasti. Saldona oli 5 virhepistettä minun huonon ohjauksen takia. Toinen rata sunnuntaina oli vaikeamman oloinen, mutta se meni hienosti kepeillä asti josta saimme 10 virhepistettä aloittaminen ei vaan onnistunut. Viisi virhepistettä tuli vielä yhdeltä hypyltä joka johtui taas minun ohjausvirheestä. Yliaikaakin saimme tuolta viimeiseltä radalta kun jäimme kepeille pyörimään.

Jäämme nyt kisatauolle treenata on tarkoitus niin pitkään kuin vain minä pystyn. Jo näissä kisoissa huomasin, että maha alkaa olemaan vähän haittana ja paikat kipeytyy ikävästi. Elokuussa olisi sitten tarkoitus taas kisata. Tässä välissä treenaamme keppejä, joitakin ohjausjuttuja ja kontakteja urakalla. Jospa ne kaksi nollaa sitten vielä tälle vuodelle irtoais :)